úterý 27. září 2011

Velké Brno a velká změna

Začínám si zvykat. Můj mozek se přizpůsobil. Už se tady necítím cize. Když jdu spát, tak jdu spát s klidem. S klidem jsem chodil spát i předtím, ale teď už mi to přijde i normální. Vstávání mi přijde normální, chození na přednášky mi přijde normální..
Ulice, která vede od našich kolejí k přednáškám, má jeden kilometr, a někdy dokáže být pěkně protivná, když se po ní patnáct minut člověk pachtí. Ale vcelku tady není nic nepříjemného.

Byli jsme včera večer projít se s klukama k hradu Špilberg, podívat se z pod hradeb na noční výhled na město. A bylo to krásné. Město zářilo a poprvé jsem si skutečně uvědomil jeho mohutnost. Pak jsme skrz historické jádro města došli k zastávce a dojeli domů. Teď, když mám už tu šalinkartu - permanentku na tramvaje - tak si to ježdění Brnem strašně užívám.

Učinil jsem v mém životě velké rozhodnutí a to, že nepiju. Otevřeně tady teď prohlašuju, že nepiju. Zkusím to měsíc a pak uvidím. A proč jsem se k tomu rozhod? Vedlo mě k tomu hodně věcí.

Všechno to začalo asi před měsícem dvěma, když jsem s klukama a holkama byl, tehdy ještě ve Frýdku, venku a holky se nás z ničehonic vážně zeptaly "Proč vlastně, kluci, pijete?" Jasně, že jsme hned hodili nějakou odpověd, jako že "je srandá a tak," ať nevypadáme blbě. Ale dovedlo mě to k zamyšlení. Celé ty dva měsíce jsem nad tím uvažoval, a došel jsem k tomu, že se mi to nevyplácí. Na to, kolik peněz jsem do alkoholu investoval, byly jeho přínosy pro mě strašně malé.

Když jsem se nad tím zamyslel, ani seznamování s holkami mi alkohol neusnadnil. Jakékoliv seznamování, což je důvod k pití alkoholu mnoha lidí, mě jde lépe bez alkoholu, než s ním. Opravdu. Uvažoval jsem nad tím, a je to tak. Alkohol mi způsoboval jen problémy.

Proč pít a dělat ze sebe blbce, a v tom horším případě o tom navíc ani nevědět, když si můžu užívat i bez alkoholu?

Teď by se mě někdo mohl zeptat "Skutečně si můžeš užívat bez alkoholu?" A já odpovím, ano, můžu. Protože jsem v posledních pár dnech a týdnech dělal pár testů. A to takových, že jsem šel na akce, kde se pilo, a já nepil. Maximálně jsem si dal skleničku. A světe div se, bavil jsem se a odnesl jsem si z těch akcí mnohem víc, než když jsem byl "najebaný." Naopak některé poslední zkušenosti mě opět přesvědčily o tom, že mi alkohol přináší problémy.

Chci ještě říct, že tohle není žádné kocovinové rozhodnutí, z bolesti. Ale opravdu jsem o tomhle uvažoval dlouho a taky to už postupně nějakou dobu nasazuju, tenhle nový režim. Takže tak se to se mnou teďkom má.

Nu, dnes je úterý, zítra je volno. To znamená, že dnes večer je tady ve městě, v Brně, strašně moc akcí. Uvidím, možná na nějakou půjdu, pokud bude s kým, nebo jen tak. Pokud ne, tak se budu doma možná učit.

Učíme se teď programovací jazyk C, s kamarádem Honzou. Protože termíny projektů se blíží a v "Céčku" ještě ani jeden z nás programovat pořádně neumí. Půjčili jsme si ve fakultní knihovně 3 knížky a teď studujem.

A nebo se kouknu na nějaký film, umím se zabavit.

No, a zítra, jak už jsem řek, je volno. A tak je třeba vymyslet nějaký dobrý plán. Mám tu šalinkartu, můžu zajet kam chci. Možná si zajedu do ZOO, možná na hrad, nebo někam jinam. Kdo ví. Však já něco vymyslím.

Jo, Brno začínám vnímat jako svůj nový domov. Cítím se tu příjemně.

Žádné komentáře:

Okomentovat