pondělí 19. září 2011

Brno podruhé

Druhej den a kolik se toho v mém vnímání pobytu v Brně změnilo. Vidím už hodně věcí trochu jinak.

Měli jsme dneska první přednášky. Mým kamarádům se zdají šílené a těžké, ale mi přijdou zábavné a těším se na další, protože tohle byl jen úvod a to pravé ořechové teprve přijde. Osobně mi to nepřipadá jako nic nezvládnutelného, a myslím, že ani nebude. Měli jsme 2 přednášky a taky úvod o škole, i jsme se hodně učili. Ale v podstatě hodně z toho už jsem znal. A krom toho taky jsem si vyřídil studentský průkaz, což mi otevřelo plno možností. Hlavně tu, že jsme si mohli s kamarádem zajít do menzy. Ta je výborná, skvěle moderně zařízená, a výtečně tam vaří. Měli jsme na výběr z 10 druhů jídel, prodáváných po 30 korunách. A za druhé, spolu se studentsým průkazem jsem dostal i sadu uživatelských jmen a hesel ke školnímu meilu, na školní informační systém, dostal jsem se na diskusní forum fakulty, ... Hned mi přišly pozvánky na několik fejsbůkových skupin, od prváků, od fakulty. Dozvěděl jsem se o kurzech...

No a když už jsme u toho života, u toho, jak tady budu trávit čas, pomalu se začínám rozhodovat, že tady v Brně začnu více žít svůj vlastní život a stanu se méně závislým. Chěl bych se tady rozhodovat naprosto podle sebe. Taky si najít časem nějaký zdroj peněz. Nechci říci, že rodiče mi posílají na účet málo. Posílají mi akorát, nestěžuju si. Jen chci prostě vzít za svůj život vlastní zodpovědnost. A tohle Brno se mi k tomu zdá dobrou příležitostí. No, to znamená, chodit na různé kulturní akce, do různých kroužků, které si sám zovlím. Sám poznávat nové lidi, nové kamarády, ..

Svůj pokoj jsem si už zařídil pěkně. Stůl je zabydlený, mám tady svoji pěknou, pěkně barevnou skleničku. Moje  zásuvka s 5ti otvory se hodila, protože ve zdi jsou jenom 2, z čehož jeden zabírá lednička. Na okno jsem si nainstaloval teplměr, .. Je to tu prostě fajn.

Co se noci týče, spalo se mi tady krásně. Protože jsme byl včera z cestování a zařizování unavený, usnul jsem prakticky hned po ulehnutí. A ráno jsem se dneska krásně vzbudil asi 5 minut před budíkem, který mi zvonil v 7.

No a ještě jednou, co se týče přátel. Samozřejmě, mám tady hodně přátel z gymplu, nebo z Frýdku-Místku. Přímo na koleji z toho tři. Ty na ostatních kolejích nebo školách jsem ještě neviděl, ale to mi nevadí. Hlavně se těším, až poznám nové lidi. Ty přátele, co jsem zatím poznal, tady na pokoji, to vypadá slibně, stojí to za to. Chvili jsme dneska odpoledne se spolubydlícím Radkem povídali a zjistili jsme, že máme hodně společných zájmu a možná si budem rozumět a zjistili jsme, že máme chuť do některých "kroužků" vyrážet společně. Jo, je to tu fajn. Už jsem se dokázal i naštvat na mámu, když mě po telefonu seřvala za nějakou věc, která je podle mě jedno. Ale to k tomu patří. Jaký by to byl život v Brně, kdybych v něm neprožíval některou část z širokého spektra všech emocí. Byl by to omezený život. Já jsem rád, že tolik nových věcí poznávám a těším se zase na další dny.

Jo, a věc, kterou opravdu musím udělat. Musím si koupit deštník. Včera večer, dneska večer, pokaždé jsme zmokli :)

Žádné komentáře:

Okomentovat